Re: Zrzeczenie się obywatelstwa

Alojzy Pupka

pt., 3 sie 2018 o 18:12 Paulina Laura Emilia <vilene@...> napisał(a):

Heh, zauważyłam właśnie że chyba jako jedyna w takich przypadkach nie
‘odbierałam’ obywatelstwa tylko ‘stwierdzałam utratę’. Jak dla mnie to
drugie ma tutaj największy sens.
Może i *sens* ma większy, ale:

art. 3.
Obywatelstwo wandejskie Cenzor może odebrać w przypadku trwałego
zaprzestania aktywności bądź zadeklarowania trwałego opuszczenia
terytorium Mandragoratu Wandystanu. (...)
via: Ustawa Churału Ludowego nr 10 o obywatelstwie wandejskim

Sama deklaracja nie skutkuje automagicznie utratą, cenzor jedyny ma
prawo obywatelstwa nadawać i odbierać; nawet jeśli odebranie zaordynuje
Trybunał Ludowy, to wykonuje Cenzor.