Re: Wandystan: Raport o stanie Świeckiego Kościoła itp.

Imnsho było to potrzebne, skoro w efekcie mamy już ożywioną dyskusję
wśród sarmackich wiernych, powrót dalajwandy i zapowiedź konklawe.
Powiedzmy. Lepsze to niż nic. Choć bardziej bym się ucieszył z
ożywionej dyskusji wśród wandejskich mieszkańców/obywateli, powrotu
(tu wstaw dowolnego urzędnika) i zapowiedzi wyborów, choćby
prezydenckich.

Ale w sumie faktycznie, nic istotnego w porównaniu z jałowymi nawoły-
waniami do zabawy w dekorowanie półtrupa narracją o monopartii i zje-
bywaniem każdego kto śmie się odezwać na LDMW nie będąc obywate-
lem, lub nie popierając waszej koncepcji przebudowy państwa, taaaa.
Zajebongo. Ciekawe gdzie widzicie "zjebywanie każdego" (w sytuacji gdy
deklaruję poparcie KAŻDEGO programu odbudowy MW). No, chyba że chodzi
was o niechęć do autodestrukcji by Bonawentura (w sumie by pasowało,
bo to jedyna alternatywa jaką przedstawiono), to ok. A już to o tym
"każdego kto śmie się odezwać nie będąc obywatelem" to zupełnie nie
łapię. Jak się ten tamten "nowy" odezwał, to podjąłem dyskusję,
wyjaśniałem i rozmawiałem, więc nie łapię. No, chyba że znów chodzi o
sarmacką emigrację książąt, których miałem czelność krytykować. No
sorry, z tego się nie wycofam.

Ważkie decyzje wolę podejmować rozważnie, niż pochopnie. Wtedy
przynajmniej sam nie muszę się ich wstydzić. A w tej chwili chodzi
o całą przyszłość MW − czy pozostawimy wszystko tak jak jest, żeby
dalej gniło, czy ogłosimy koniec, czy coś z tym wszystkim zrobimy.
I o ile trzecia opcja wydaje się na pierwszy rzut oka być najlepszą,
o tyle wcale nie jest takie oczywiste *co* takiego moglibyśmy zrobić
z tym naszym kochanym, ale chyba nieco wypalonym Mandragoratem.
Decyzja rozważna, to decyzja nad którą ktoś deliberuje kilka dni, jak
tydzień, to już nawet jak na standardy realne i powolne myślenie jest
to długo. Wy deliberujecie nad przyszłością Mandragoratu kilka
miesięcy. To dla mnie już nie jest rozwaga, to jest bierność. No,
chyba że książkę na ten temat piszecie...