Re: Wandystan: Papst kaput!

Alojzy Pupka

W dniu 14 maja 2012 00:07 użytkownik Prezerwatyw Tradycja Radziecki
<ks.radetzky@...> napisał:

Cudzysłów, bo rzekomy "wandejczyk" w trakcie wandyfikatu ani razu nie
odezwał się na LDMW, został za to Kanclerzem w Sarmacji. Może to dla
Mandragora nie katastrofa, ale dla mnie fakt, że Ojciec Świecki de
facto przeniósł stolec świecki do Sarmacji jest w pewnym sensie
katastrofą.
W trakcie jego wandyfikatu na LDMW było około 60 postów łącznie. Kto jest
bez grzechu niech pierwszy napierdala kamieniem, ja nie zamierzam. Cudzysłów
przy narodowości uważam za wybitnie nieuczciwy, nie tylko w odniesieniu do
osób które od Mandragoratu się nie dystansują, jak Grigorij, ale też wobec
tych którzy z państwem nie chcą mieć nic wspólnego, ale czują się przywiąza-
ni do dziedzictwa, kultury, do swojej autoidentyfikacji.

Nie wiem czy nie wolałbym świeżo nawróconego sarmaty-exbazylianina niż
świeżo nawróconego bazylianina-exwandejczyka. Przynajmniej nie miałbym
poczucia rozczarowania, a efekt byłby mniej więcej taki sam.
Towarzyszu, ważcie słowa. Na miejscu tow. Grigorija rozważałbym wizytę
w Warszawie i wpierdol za nazywanie go bazylianinem. Można mieć komuś
za złe przeniesienie aktywności (ja nie mam, ale to rozumiem), ale w Man-
dragoracie powiedzieć komuś że jest bazylianinem to dużo gorzej niż realnie
wątpić w dobre prowadzenie się jego matki.

Also, nie. Efekt nie byłby ten sam. Świecki Kościół nie zmienił zasadniczo
swojego kursu, nie uwalono artikielu o przywilejach awangardy, na który
podnosili rękę exbazylianie, nic nie zostało wypaczone.

akć mdgr ppłk Alojzy Pupka
komisarz - elektron - esencjat