Re: Wandystan: Opos Vandi a konklawe

Tow. Radziecki

Czołem Alchien!

Jakbym się zabrał za wyjaśnianie, co ja tu robię, to bym do Dni Wandowych nie skończył, więc w skrócie: zgłosiłem się na
konklawe i mam zamiar trochę się poudzielać w granicach przyzwoitości i (nie)zdrowego rozsądku skażonego już na dobre ?
realiozą. Z zaświatów wracam odmieniony pod tym względem, że jako zwolennik czystości doktryny, Opos Vandi (stąd też w > tym wątku) i kościelnego betonu - to tak uprzedzając.
Cudnie i wandnie. Miód, maliny i rabarbar. Wando, dzięki!

Poza tym - dawno tego nie robiłem, więc jakbym coś spieprzył (formatowanie),
to nie wrzeszczcie, tylko przypomnijcie, co i jak.
Co do zasady ok - zwyczajowo cytujesz jeszcze to na co odpowiadasz,
ale jak odpowiadasz na cały wątek to nie ma sprawy, szczególnie że u
nas nie Scholandia, zmartwychwstanie uprawnia do korzystania z
priorytetu.

Kwestia Dalajwandy jest skądinąd problematyczna - wydaje mi się, że w obecnym
kształcie (właśnie sobie przeczytałem Kodeks, który wygląda jakby trochę inaczej)
Dalajwanda łączy dwie funkcje, pierwotną i trochę późniejszą; kiedy wprowadzono
go w struktury ŚKW, wydawał się (przynajmniej mi) postacią głównie profetyczną,
czyli przewodniczył wyroczni, był losowany, ogólnie taka siła odśrodkowa w
hierarchicznej strukturze Kościoła Świeckiego - trochę prorok, trochę burdelmama.
Obecnie (patrząc i na Kodeks, i na praktykę) wydaje się bardziej oficjalnym urzędnikiem
ŚKW - stwierdza opuszczenie ciała OŚ przez Ducha Świeckiego, aprobuje nominacje
i powołania, bulle, etc. (...)
Mądrze mówicie. Przy czym ja bym wrócił *w całości* do pierwotnej idei
Dalajwandy, a kwestie wewnętrzne przekazał hierarchii - czyli niech
wykażą się archiksięciowie w formie jakiegoś komitetu
doradczo-decyzyjnego.

Inna rzecz do przemyślenia - ŚKW ma nadal bardzo słabo rozbudowaną doktrynę,
a dogmaty są fajne, bo jest się o co prać po mordach i o(b)kładać ekswandonikami.
Czy to przez bulle, czy w Kodeksie - Opos Vandi powinno być pierwsze do
rozbudowania warstwy dogmatycznej Kościoła.
Myślę, że tak :-) Zdecydowanie trzeba odważniej wejść w gąszcz
doktryny wandowej, tak aby było o co walczyć.