Okręty Sarmackiej Marynarki Ludowej

Tow. Radziecki

Czołem Wandystan!

Generalnie - to raczej oczywistość, bo tradycja, ale ponieważ różne
alergie bywają... Chodzi mi o dawny, zapewne przez większość
zapomniany (bądź nigdy nie znany) zwyczaj nazywania okrętów wojennych
MW od czołowych polityków SLD. Jako przykład podam jacht "Izabela
Jaruga Nowcka" (I Wandystańska Wyprawa Krajoznawcza) czy flagowy okręt
SML OLPWMiW "Aleksander Kwaśniewski". Czy razi to kogoś jako kalka z
reala, czy nie razi?

Pytam, bo planuję serię publikacji dot. SML i nie chcę iść pod prąd
ogólnej woli w kwestii nazewnictwa.

Druga sprawa to skrót przed nazwą - odpowiednik realowego ORP, czyli
Okręt Rzeczypospolitej Polskiej - do tej pory nie było to uregulowane
i o ile pamiętam były różne skróty (ja chyba używałem na zasadzie
kalki OMW). Teraz proponuję inną formę - wyżej wspomniane OLPWMiW,
czyli "Okręt Ludu Pracującego Wandejskich Miast i Wsi" jako odwrócenie
monarchicznego HMS (His/Her Majesty Ship - Okręt Jego/Jej Królewskiej
Mości). Co o tym sądzicie?