Re: Wandystan: Rozwiązanie konkursu na nazwę i logo karczmy

Odkopuję wątki sprzed miliona lat, wiem, ale akurat tu ustosunko-
wać się muszę. Krówka jest oryginalna, z neonu jednego z barów
mlecznych w wuwua, musiałem tylko trochę się posiłować ze zdję-
ciem żeby wyprostować perspektywę i dopasować nenowatość
neonu. Natomiast kolorystyki i czcionki będę bronić, bo są prze-
myślane i moim zdaniem uzasadnione. Font to darmowa rzecz,
ale nie randomowe byle co, tylko inspirowana szyldami z lat 80.
czcionka Golonka. Nie wyobrażam sobie czegoś co pasowałoby
tu bardziej. Kolorystykę dobrałem na tej samej zasadzie, miała
kojarzyć się z estetyką barów mlecznych i zapadłych restauracji
schyłkowego peerelu. Mógłby być także wyblakły róż, biel niecelo-
wo szarawa czy złamany turkus, ale taki seledynik w połączeniu
z zielonym neonem zawyglądał mi najbardziej sympatycznie.
Golonka słaba i kiepsko komponuje się z krówką, tu lepiej byłoby coś
stylizowane właśnie na miękką, odręczną czcionkę neonów (por.
http://neonmuzeum.files.wordpress.com/2012/06/czarnkc3b3w.jpg?w=640&h=425).
A co do kolorystyki chodziło mi raczej o kiepskie komponowanie się ze
zdjęciem w tle, nie o ogólny odrzut od seledynu.

Wasza estetyka silnych kontrastów oraz krzykliwych barw i liter
jest mi obcą, ale nie nazywam jej kiepską, bo jest wewnętrznie
spójna i (jak sądzę; na taką bowiem wygląda) przemyślana.
Śmiem twierdzić że również do moich wytworów, jakkolwiek niko-
mu nie muszą się bynajmniej podobać, to pod tym względem przy-
czepić się nie można.
A ja krytykę uskuteczniam i będę uskuteczniał. Jak coś uważam za słabe
- to uważam i mówieo tym. O tym, czy obiektywnie jest to słabe - nie
mówię, bo nie mam uprawnień administratorskich do rzeczywistości.