Od: Alojzy Pupka-Bumbum
Wysłano: 2014-02-07 04:20
Do: LDMW
Temat: Wandystan: serwer/domena
Wprd!

Nie wiem w sumie jaki kanał komunikacyjny będzie dla tej
sprawy najwłaściwszy, dlatego wysyłam tę samą wiadomość
paroma, liczę na możliwie duży odzew, gdziekolwiek. Sprawa
jest następująca: dostałem ostatnio automagicznego mejla
z przypominajką o domenie (jest ważna do 26 lutego, proszą
o wpłatę do 19), a to oznacza że lada dzień dostanę też
przypomnienie o serwerze. I tu nasuwa się (podnoszona już
kiedyś) kwestia ewentualnych zmian.

DOMENA: Nasz przewspaniały obecny dostawca,
http://nazwa.pl/cennik/cennik-domen/ liczy sobie 61,50 brutto
za rok za .eu, co jak patrzę po innych, szczególnie tanią
imprezą nie jest. Widzę że np. w takim pierwszym z brzegu
http://ovh.pl/domeny/cennik_domen.xml nasza nieszczęsna
kropka-eu kosztuje 34,43/rok. Również brutto. Nie wiem czy
to jest najlepsza oferta bo przyznaje się, że nie przeglądałem
wszystkiego co istnieje, ale to już jest o niemal *połowę* taniej.
A z tego co tu widzę koszt z transferem domeny jest taki
sam i nie trzeba do niego dopłacać.

SERWER: Co tu kryć, jest mierny i drogi. Mamy pakiet
domowy w http://avx.pl/c,746-747,hosting.html i zwracam
tu uwagę na to, że kasa jest tam podana netto, a więc
dodajemy jeszcze 23% VAT i wychodzi nam 146,37 (o ile
dobrze liczę, ale chyba dobrze, bo mniej więcej taką stawkę
pamiętam z zeszłego roku). Podobnie jak w przypadku
domeny, tu też nie miałem siły przekopywać się przez
wszystkie oferty na rynku i jeszcze guglać ich stabilność
oraz wiarygodność, ale Kwazi polecał ostatnio w KS to z
czego korzysta Teutonia i patrzcie mili moi:
http://www.mydevil.net/oferta,MD1.html
W najprostszym wariancie dostajemy za 100 brutto jeden
giga więcej i koniec z ograniczeniami transferu (+ rzeczy
sympatyczne, ale nie niezbędne nam, w rodzaju serwera
IRC czy szelkonta). Czyli ewidentnie lepsze warunki za
*dwie trzecie* tego co płacimy.

Bardzo proszę was o zabranie zdania w temacie (zwłaszcza
mam tu na myśli towarzyszkę Wileńską, bo bardzo liczyłbym
na jej pomoc i wsparcie przy ewentualnej przeprowadzce),
ale też każdego innego kto miałby cokolwiek do powiedzenia.
Mile widziane zarówno ogólne wyrazy (dez)aprobaty dla
przeprowadzki w ogóle, jak i uwagi bardziej konkretne jeśli
np. ktoś ma zdanie na temat konkretnego dostawcy bo z jego
usług korzystał i nie poleca, albo może zna innego, lepszego.
Sprawa jest dość pilna, jak z podanych wyżej dat wynika,
więc proszę o takąż odpowiedź!

Wandosławię

--
akć mdgr ppłk Alojzy Pupka-Bumbum