Re: [IH LUW] Kolejna Nudna Lista

Alojzy Pupka

pon., 20 sie 2018 o 01:20 Paulina Laura Emilia <polyna@...> napisał(a):

https://wandystan.eu/w/Historia::Historyczni_buduarowie_miejscowo%C5%9Bci
Wow. Jestem pod wrażeniem wykonanej pracy i solidnego uźródłowienia. W
takim stylu to nawet tak bardzo nie boli, że powoli przekształcamy się
w muzeumnację xD

Starałam się używać nazw i personaliów współczesnych tym razem,
prawdopodobnie też zharmonizuję je na reszcie list żeby uniknąć
dednejmowania.
Rozumiem doskonale motywację, aczkolwiek uważam że w przypadku (mniej
lub bardziej) naukowych badań naszej przeszłości, właściwszym
podejściem byłoby pozostawianie jednak danych którymi dana osoba
posługiwała się w opisywanym czasie. Niezależnie od przyczyn zmiany
tychże – rzeczywistość jest taka, że w dokumentach, w archiwalnych
postach itd. nie figurują i nie zaczną nagle anachronicznie figurować
nowsze. Nie upieram się że należy dokuczliwie wpychać je w każde
miejsce, zwłaszcza jeśli mówimy nie o zwykłych korektach estetycznych
nazwiska, tylko o poważniejszych kwestiach, ale co najmniej przypis
powinien się pojawić imho.