Re: Gryzące pytanie które nie daje mi spać

Helmut Walterycz

W dniu 21.12.2019 o 22:27, Polyna pisze:
Czy periodiken które wyszły w liczbie całego jednego numeru nadal godne są zaszczytnego miana periodiken?

Swoją drogą znalazłam w archiwach toruńskich <http://vonthorn.sarmacja.org/galeria/archive/> działające archiwum Ab Ovo, i teraz powoli, jeden numer na dzień, przepisuję je do NBN. Niewdzięczne zadanie, biorąc pod uwagę ich prawicową ortografię i interpunkcję. Co bardziej rażące orty poprawiam przy okazji, tak samo spacjowanie, ale poprawiania przecinków i rozdzielania _run-on sentences_ na strawniejsze kawałki nie odważam się imać (tym bardziej że sama nie jestem pewna gdzie te przecinki powinny być tak naprawdę).

Tak, wiem, pewnie nie powinnam nic zmieniać i przekopiowywać wszystko jak leci verbatim. Ale niektóre rzeczy tak mnie uwierają, że nie mogę się tak naprawdę powstrzymać.
Oczywiście!

W zbiorach już są takie niedopchnięte periodyki, jak np. L'Osservatore Genossiano 1/2011.

Krytyczne podejście do tekstu zależy od katalogującej, każdy twórca NBN jest redaktorą.