Re: Wniosek do OeSia

Polyna <polyna@...>

Szwester ʿĀlija,
cieszy wasza prośba! Unsere glaube ist inkluziw, i tak było und tak
jest. To już co prawda nie te cajty, kiedy komes Miotke mógł głosić
kristisze kazania, najn. Świecki Duch mówi nam, że nie ma hojtcutage
miejsca na _sinkretizmus_ w wyznaniu. Naturliś uważamy – i jest to
chyba ofenzichtliś – że rote sziizmus ist gute sziizmus. Nie widzimy
też niśt, co by uniemożliwiało cwaj-glałbe i Wandisze Hałpsztad w tym
przypadku przyzwala na nią. Nie oznacza to, że można cwaj-glaube
praktikiren z każdym wyznaniem. Np. taka – Wanda vergeben! –
diukenglaube. Kto praktykuje diukenglaube, ten nie utracił glauben w
Wandę. Ale rote sziizmus na boku, nikomu jeszcze nie zaszkodził.
Ament!
Postaram się przekazać to tej piździe ʿĀliji w najbliższym czasie. O ile będzie chciała ze mną rozmawiać, bo ostatnio mocno na mnie najechała, że miałam jej dyspensę szybko załatwić, a tymczasem miesiąc minął i ni chu ni piz…