Re: Wandocyklika "Du musst säen, säen, säen!"

Jezus Ipanienko

Poważnie naraziliście się Ojcze Świecki przytoczonym nauczaniem wszystkim
ludom Krakozji, których naturalną cechą jest talassofobia...

W dniu niedz., 1.03.2020 o 01:15 Raul Urban III <@ru3>
napisał(a):

Czołem Wandejczycy i przede wszystkim Krakozi!

Dživną iže Papas Švieckas nėpšytačas ščupakų skurvysynų, a je pšytačaną
rybas plotkas. Je viadomas u kręgų rybębranijų iže rybas plotkas nėje
rybas
smačnas a zdravas. Čia rybas nėsmačnas a nėzdravas je rybas vąndnas? Iz
drugų stranų je ščupakas skurvysynas zarūvnas smačnas a zdravas. Čia
takas
rybas je vąndniėjšas? Kierujū pytanias dla Papas Švieckas.

A najliėpšas zūpas rybnas je zūpas-kremas vęngožas, pravdživių rarytas u
Ježierų Aškuškų (Zapadnijas Krakozias). Probūjčiu inoras!
Odpowiadając na powyższe pytanie chciałbym zaznaczyć że mam wielki
szacunek do wiedzy Rybas Žuzas w zakresie rybnoprzetwórczym. Nie można
jednak pominąć słów tow. Wandy - "w jego oczach jest Idea... Myślę, że
smakowałby nieźle z sałatką grecką.". Warto pamiętać, że mówił wówczas
o Salomei, latającej rybie złowionej na wybrzeżu scholandzkim. Zalecił
zastąpienie nią karpia, co tow. Krystyna uczynił w odpowiednim czasie
i był z efektu bardzo zadowolny. Można z tego zatem wyciągnąć
niepochopny wniosek, że Wanda przedkładał ryby morskie nad
słodkowodne. Stąd też stokfisz, będący produktem z najlepszych
skytyjskich dorszy został wspomniany w Wandocyklice, a tym razem nie
pojawiła się żadna ryba błotolubna. Nie należy też zapominać, że słone
ryby mórz i oceanów świetnie komponują się z ogórkami, czego nie można
powiedzieć niestety o rybach słodkolubnych. Dodam jednak, że
oczywiście mogą one mieć swoje zastosowanie i nie jest w żadnym razie
niewandnym je szanować i spożywać - jednak wyższość ryb morskich jest
niepodważalna.

Wandosławię!

--
{☆} Raul Urban III