Re: Identyfikatory wandejskie w nowej odsłonie

PLNA <polyna@...>

W dniu 27.03.2020 o 17:44, Tow. Radziecki pisze:
Chciałbym tylko zaznaczyć jedną rzecz - dotychczasowy format jest -
pośrednio - określony ustawowo (np. ustawa o obywatelstwie wprost
określa format identyfikatora, który trzeba podać wnioskując o
obywatelstwo).
Zajrzałam właśnie do ustawy. I zobaczyłam dość ciekawą rzecz.

Otóż podaje ona format identyfikatora BXXXXX, czyli trzymając się jej ściśle, gdybym miała zawnioskować o obywatelstwo, musiałabym podać go jako B00196. Ale myślę, że nie to miał na myśli ustawodawca, zaś faktycznym przepisanym formatem miałoby być ‘B’ nastąpione nieokreśloną liczbą cyfr. W takim przypadku, identyfikatory w nowej postaci zawierają już w sobie taki ciąg znaków, więc nie widzę potrzeby zmieniania czegokolwiek.

Aby uniknąć nieporozumienia - proponuję, że przy
zachowaniu nowej formy informatycznej, której zajebistości
prawdopodobnie nie jestem w stanie pełni docenić, na profilach i
listach mieszkańców na stronie głównej wyświetlać jednak w formacie
określonym przez prawo (BXXXX).
To całkowicie zaprzeczałoby idei stojącej za nowymi identyfikatorami – że mają one być bezpośrednio widoczne w profilu. Poza tym chciałabym przypomnieć, że do niedawna żadna postać identyfikatora nie była wyświetlana *w ogóle*.

--
PLNA
https://wandystan.eu/B196