Re: Identyfikatory wandejskie w nowej odsłonie

Alojzy Pupka

pt., 27 mar 2020 o 18:30 PLNA <polyna@...> napisał(a):

Otóż podaje ona format identyfikatora BXXXXX, czyli trzymając się jej
ściśle, gdybym miała zawnioskować o obywatelstwo, musiałabym podać go
jako B00196. Ale myślę, że nie to miał na myśli ustawodawca, zaś
faktycznym przepisanym formatem miałoby być ‘B’ nastąpione nieokreśloną
liczbą cyfr. W takim przypadku, identyfikatory w nowej postaci zawierają
już w sobie taki ciąg znaków, więc nie widzę potrzeby zmieniania
czegokolwiek.
Zdecydowanie sekunduję takiej interpretacji!
W dodatku, jak wiadomo, skserowany z północy format B0000 miał z
założenia bardzo poważne ograniczenie pojemności – do 9999. Wiadomo
było, że *jakoś* trzeba będzie *kiedyś* to rozwiązać. S***ci zrobili
ten niespecjalnie elegancki myk z literami, nasze polynowe rozwiązanie
jest lepsze i zgrabniejsze. Ale myślę że oba wpisują się w to, co
ustawa zapisała jako BXXXX, czyli po prostu „B”, a po nim
„indywidualny ciąg znaków”.

http://wandystan.eu/B51