Re: Dom Pracy i Idei dla byłych Ojców Świeckich i nie tylko

Alojzy Pupka

Wypierdalać!

sob., 2 maj 2020 o 21:32 Helmut Walterycz <llll@...> napisał(a):
Rozmawiałem z protonem Nowych Wandowic Wandosławem Cieśnińskim i razem
uważamy że rzeczno-jeziorno-wzgórzowe bloki Nowych Wandowic to wspaniałe
miejsce dla takiej pracy. Chcemy wzorować się na krótkotrwałym
dreamlandzkim ośrodkiem Związku Twórców Postępowych w Morburgu z czasów
którejś odwilży w '80tych:

https://asset.soup.io/asset/14878/9746_bd49_500.png

https://i2.wp.com/www.pilote-chasse-11ec.com/wp-content/uploads/2018/04/Roc-hotel-Bangui.jpg?fit=1644%2C1086&ssl=1

Wzywam was do dołączenia do Komitetu i nadsyłania propozycji rozwiązań
przestrzenno-architektonicznych.
Zaprawdę, wandne to wizualizacje, a sprawiedliwe. Co jednak jeszcze
bardziej istotne – są to wizualizacje rozbuchane i niestandardowe.
Rozumiejąc potrzebę odpowiednich warunków do rozwijania twórczości w
duchu rewolucyjnego buchneryzmu-kiełbkrakowizmu, nie mogę nie
zaoponować widząc takie marnotrawstwo. Spójrzmy prawdzie w oczy –
ostatnimi czasy weszliśmy w epokę gospodarki niedoborów. Na półkach
sklepowych znaleźć można głównie butelkowaną realiozę 98% poustawianą
w zmyślne piramidki. Ostatnio od lekarza pierwszego kontaktu uzyskałem
receptę na uderzeniową dawkę 50mg dreamu i 70mg wando, ale nie byłem w
stanie jej nigdzie zrealizować, każda apteka odsyłała mnie z kwitkiem.

W tej sytuacji zmuszony jestem zaproponować alternatywną propozycję
opartą na najlepszych tradycjach ustandaryzowanego budownictwa
prefabrykowanego w gospodarce uspołecznionej. Wobec głodu
mieszkaniowego komponenty systemu „Winnica-Radzieck IV” produkowane są
we wszystkich fabrykach domów od Jutra Anhalckiego, po peryferia SoGo,
a więc nieznaczne zwiększenie produkcji na cele postawienia ośrodka
pracy twórczej nie powinno stanowić nadmiernego obciążenia.

Rozumiem jednak, że wymogi produkcji artystycznej odbiegają od potrzeb
codziennego życia, a stanowisko pracy robociarza kultury i sztuki
wymaga stałych dostaw kilojarug Klimatu, Inspiracji oraz Uwznioślenia.
W naszej (Znawców Tematu) opinii, można te warunki brzegowe osiągnąć
przy założeniach prefabrykacji, za pomocą odpowiedniego umieszczenia
geograficznego wznoszonego gmachu. Ważne mianowicie, aby ulokować go
na wzgórzach. I tu przechodzimy do wizualizacji projektu
alternatywnego – a zatem kontrwizualizacji:
widok ogólny z zewnątrz: https://u.wandystan.eu/rlalqu.jpg
widok z okna ku zewnętrzu: https://u.wandystan.eu/swtjtc.jpg

Jak mawiali zawsze wandejscy artyści: bananów & słodkości!

http://wandystan.eu/B51