Re: Mapa administracyjna v.1.4

Alojzy Pupka

wt., 1 wrz 2020 o 02:36 Tow. Radziecki <ks.radetzky@...> napisał(a):

Czołem Pupka!
Czołem!

Odpowiadając na post sprzed trzech miesięcy, super prezydent kurwo.
No elo xD

Jeśli miałbym się bardzo czepiać mapy tow. Radzieckiego, to myślę że
nazwom regionów/ułusów/oa można było nadać bardziej czytelną
hierarchię i w ogóle poeksperymentować z ich językiem wizualnym, ale
też nie mam tu jakiejś konkretnej diagnozy i recepty.
Kurde no, ja też. Widzę już, że w legendzie nie dodałem nazwy
subregionu.
Tego nawet nie zauważyłem, hehe. Zresztą legenda dobrze gdy jest w
ogóle, dobrze gdy jest kompletna i czytelna -- ale jej brak (bądź
niekompletność) nie powinien wpływać na zrozumiałość mapy.

Generalnie zasada, że subregion jest minuskułą uważam za
słuszną, ale może jakieś rozróżnienie kolorystyczne dodać? Choć
wolałbym już nie wprowadzać więcej barw, mam wrażenie że ten szary
dobrze współpracuje z różnymi tłami.
Zostaw szary! Więcej kolorów nie zrobi większej czytelności, tylko
zupełny kociokwik!

Może zmienić font? Mam słabość do
Pomocy Technicznej ale może czas wyjść poza strefę komfortu?
Pomoc Techniczna fajna, nie najbardziej czytelna, ale daje radę.

Generalnie, co do tej hierarchii, to najbardziej w oczy rzuca się to,
że kolor OA jest ostry, wybijający się, co słusznie podkreśla ich
inny, specjalny status, ale też (imho) zaburza odbiór jako
równorzędnych z ułusami na poziomie hierarchii. Do tego chaos tworzy
też to, że część ułusów opisana jest na morzach, a część bezpośrednio
na nich samych. Zastanawiam się i może jakimś wyjściem byłoby opisanie
ułusów oraz OA czcionką tego samego rozmiaru, nadanie im koloru
korespondującego z kolorem terytorium na mapie (bardziej nasycony i
ciemniejszy dla kontrastu), a zaznaczenie statusu OA np. przez
podkreślenie ich nazw? Nie wiem, luźno rzucam pomysł.

A, no i linia brzegowa na wysokości Krystynogrodu robi coś dziwnego
(pewnie przesunęła się lekko warstwa).
Nie wiem który punkt dokładnie macie na myśli (...)
Dokładnie ten, o którym mówicie i właśnie o tę grubość linii brzegowej
mi chodziło. Jak się tego nie da łatwo poprawić, to trudno.

Jak zrobicie tego wektora
którego obiecujecie
Hehe. He. Hehe. Hehehe. Ja. Zrobię. Heh hehehe.

Ehhhhh.

http://wandystan.eu/B51