Re: Dwa pomysły na stronę główną

Alojzy Pupka

czw., 19 lis 2020 o 22:35 Tow. Radziecki <ks.radetzky@gmail.com> napisał(a):

a) Jakiś bardziej przystępny element promujący nasz inter-platformowy
Plac Żenady - skoro i tak sporo aktywności przeniosło się tam, to
można by tam ewentualnych wizytujących naszą stronę jakoś kierować.W
chwili obecnej info o nim jest na podstronie "Podstawowe informacje",
co jest niby blisko, ale jednak nie na wierzchu. Nie mówię jak
dokładnie należałoby wyeksponować, bo nie wiem co jest realne - może
niekoniecznie feed dołączony do obecnego przeskakujących feedów z
Wandei/Dreamlandu/LDMW/Edycji, ale najlepiej jakby coś co pozwalałoby
ocenić bieżącą aktywność (nie wiem jednak jakie są możliwości w
związku z wieloplatformowością i ograniczeniami mostku, zdaje się na
wiedzę techniczną);
Towarzyszka Polyna napoczęła stronkę informacyjną:
https://wandystan.eu/w/Main::Plac_%C5%BBenady
Ale jeśli chodzi o gadżet zachęcający do uczestnictwa, to nie do końca
wiem jak go ugryźć. Czasem to się robi zajawiając ilość obecnych na
kanale – przy wieloplatformowości trzeba by było to sprawdzać razy
cztery i sumować, nie wiem czy to nie overkill. Jakieś parę linijek
najświeższego feedu można by w sumie wyciągać, choćby jakiegoś bota na
IRCa wstawić, żeby robił na bieżąco log paru najnowszych wiadomości
(nie wiem czy to najsensowniejsze rozwiązanie techniczne, ale
względnie łatwe), tylko czy to jest to o co nam chodzi?

b) coś czego brak trochę mi doskwiera od jakiegoś czasu, czyli
bardziej interaktywny kalendarz. Wiem że mamy przestrzeń w SSW
(https://wandystan.eu/w/Kalendarz::Strona_główna), którą w sumie
postarałbym się przy okazji rozbudować i pouzupełniać, ale fajnie
byłoby mieć na stronie głównej gadżecik przypominający o np.
nadchodzących świętach, rocznicach pamiętnych wydarzeń itp. A nuż
kogoś przypomnienie o tradycji natchnie do jakiegoś posta na LDMW czy
artykułu w Wandei Ludu? Plus jakby trochę ich wpisać to ładnie
ilustrowałoby to nasz dorobek historyczny.
Jak robiłem tę przestrzeń to plan był taki, żeby na głównej w
widocznym miejscu pojawiała się zaciągana z niej automagicznie
informacja „dziś jest święto blablabla”, albo „święta nadchodzące w
najbliższym tygodniu: blablabla”. No ale jak widać nie zrobiłem ;/

http://wandystan.eu/B51