Topics

Wandystan: [ChL] Porzadek prac Churału

Alojzy Pupka

W dniu 10 grudnia 2012 16:21 użytkownik Prezerwatyw Tradycja Radziecki
<ks.radetzky@...> napisał:

- dyskusja nad miejscem i formą obrad Churału Ludowego;
Może być LDMW, bo i tak sporo aktywności pouciekało na zamknięte
listy RKL i KPS/w/, więc żeby tu takiego przeciągu nie było... Ale
z drugiej strony niegłupie mogłoby być obradowanie w dziale forum,
bo o ile do zwykłych dyskusji lista jest lepsza, o tyle jeśli coś powinno
być ładnie zarchiwizowane i przeszukiwalne (a obrady i głosowania
Churału jak najbardziej powinny), to do tego forum sprawdza się zac-
nie. W sumie najmniej sensu miałoby reaktywowanie LDChL, która
powstała w czasach dużej aktywności na głównej liście po to, żeby
dodatkowo jej nie spamować.

- dyskusja nad potrzebą istnienia i ewentualną treścią regulaminu obrad ChL;
Regulamin być powinien i musi być wandny. Myślę że powinien re-
gulować wybór przewodniczącego (teraz np. nie wiedziałem kogo
i wg. jakiego kryterium desygnować, zdecydowałem się na najaktyw-
niejszego na wszystkich polach kwiatona, ale wcale nie jestem prze-
konany czy taka niedemokratyczna procedura jest ok), miejsce obrad,
prawo śledzenia obrad (dla wszystkich) i wypowiadania się (dla kwia-
tonów oraz dla in. za zgodą przewodniczącego), egzekwowanie
udziału w debatach i głosowaniach (jakieś upomnienia dla nieaktyw-
nych, może kary − finansowe? samokrytyka?).

- ideowa dyskusja nad zadaniami i sposobem działania Churału, jego
stosunków z resztą władz państwowych;
Zadania, sposób działania i stosunki z resztą władz państwowych
określa konstytucja. Więc tego punktu nie rozumiem za bardzo.

akć mdgr ppłk Alojzy Pupka-Bumbum
kwiaton ― elektron ― esencjat

[...]
Można by z forum skorzystać - faktyczne do takich celów może być
wygodniejsze (choć przyznam, że ciągle zapominam zaglądać w
interesujące mnie działy). Ale z obradowaniem na LDMW też nie
widziałbym wielkiego problemu.

[...]
Wszystko - za.

Zadania, sposób działania i stosunki z resztą władz państwowych
określa konstytucja. Więc tego punktu nie rozumiem za bardzo.
Już wyjaśniam. Konstytucja określa formalną ramę, w której oczywiście
musimy się zmieścić. Ale mi chodzi o to, jak widzimy praktykę
działania ChL. Czy chcemy, żeby Churał był instytucją superaktywną -
kwiatoni składają liczne projekty, kontrolują działanie władz
wykonawczych, składają interpelacje i tego typu kwestie - czy też
raczej widzimy Churał jako instytucję oczywiście niezależną, ale
niewychylającą się, obradującą przede wszystkim (nie tylko) nad
projektami wychodzącymi od RKL i Prezydenta, na zasadzie (tak, wiem,
znienawidzony termin) izby rozwagi, weryfikującej poważne

Czyli - albo wiodący (bądź aspirujący do takiego) organ, albo funkcja
demokratycznego zaplecza dla aktywnego Prezydenta i jego RKL.
Oczywiście mówię tu o ogólnym założeniu - drugie podejście nie znaczy,
że ChL nie będzie aktywne i niezależna, a pierwsze - że spróbuje
zdominować inne instytucje. Przy tym zastrzeżeniu (że nie będzie to
organ bierny) preferowałbym raczej drugie z podejść - Prezydent i RKL
to organy tak czy inaczej demokratyczne, więc w przeciwieństwie do
Centrali nie potrzebujemy aż tak silnego organu, który stałby na
straży demokracji.

W dniu 12 grudnia 2012 14:41 użytkownik Prezerwatyw Tradycja Radziecki
<ks.radetzky@...> napisał:

[...]
No to raczej drugie podejście w praktyce, ale byle by tylko z ChL nie
zrobić prostej maszynki do głosowań, bo to nuda.

Also, co z regulaminem?

akć mdgr ppłk Alojzy Pupka-Bumbum
kwiaton ― elektron ― esencjat

Czołem Pupkenstein!

No to raczej drugie podejście w praktyce, ale byle by tylko z ChL nie
zrobić prostej maszynki do głosowań, bo to nuda.
No jasne. Czekamy na wasze projekty, żeby poddać je głosowaniu.

Also, co z regulaminem?
W najbliższym czasie, tj. zapewne w następny łikend. Albo jutro, jak zdążę.