Topics

Bank Wandystański

khandkruper <khand@...>

Poniewaz nie pelnie zadnych funkcji publicznych w Ksiestwie Sarmacji -
a z uwagi na Jego Wysokosc - i tylko z uwagi na niego nie skasuje
swojego profilu pozostane w Ksiestwie jako obywatel-mieszkaniec bez
funckcji publicznych.

Co prawda Ksiaze proponowal mi co-nie-co. Ale mialem rowniez ustalenia
z Michasiem. Pragne zatem dzialac w Wandystanie. Niebawem skoncze
strony Banku Wandystanskiego.

1) Jezeli macie majatki w libertach przelejcie je (jesli
zrezygnowaliscie z Sarmacji) na konto :
cintra w Banku Sarmacji - jako tytul przelewu wpisujac TESTAMENT.

2) pieniadze te zostaną zamienione przeze mnie na ENGELSY
WANDYSTANSKIE - a sa one potrzebne aby - zrobic naszą walutę
wymienialną.

3) bank CINTRA-BANK bedzie mial te liberty i np. jak nam sie uda
zebrac przykladowo
2500 lt. Mozemy wyemitowac powiedzmy 50.000 engelsow z czego 2.500
bedzie mialo pokrycie w 2.500 lt. Poczatkowy przelicznik bedzie 1:1. I
do tej kwoty pieniadze beda wymienialne. Jezeli kupowac beda ludzie
liberty to : konto libertowe sie zmieniszy a engelsowe sie zwiekszy i
cena engelsa spadnie - jezeli bedzie na odwrot cena engelsa wzrosnie.
Wzor jest dosc skomplikowany... ale w uproszczeniu chodzi o ILOSC
ENGELSOW : ILOSC LIBERTOW na koncie rezerowym. (uwzgledniam jednak
zmiany na przyszlosc - jakie wywoluje kazdy przelew dlatego wzor jest
bardzo zlozony...)

4) Kasa na koncie rezerowym zarowno w libertach jak i engelsach bedzie
stanowila wlasnosc Wandystanu - nie moją... Sam mam za maly majatek
zeby przeplyw byl plynny potrzebna wlasnie wyzsza kwota cos kolo kilku
tysiecy - a tyle nie mam. Przy malej kwocie kazde kupno i sprzedaz
wywola duze wahania - a co wiecej roznica miedzy cena kupna i
sprzedazy bedzie bardzo duza (tak jest ten wzor skonstuowany - zeby
bank - a w tym przypadku Wandystan nie stracil)...

Piotr Khand Krupinski.