Topics

Mapa administracyjna v.1.4

Tow. Radziecki

Czołem Wandejczycy,

Informacyjnie - nieoceniony tow. Ipanienko natchnął mnie do
zaktualizowania mapy administracyjnej Mandragoratu Wandystanu na
stronie głównej, gdyż ostatnia zmiana była w 2014 r. - m.in. przed
wejściem Krakozji w skład Wandystanu. Zapraszam do oglądania, jak ktoś
zauważy jakieś braki czy rzeczy do poprawienia to bardzo proszę o
info: https://wandystan.eu/w/Main::Atlas_Wandystanu

Z M I A N Y
+ Krakozja;
+ Kibuc Zejn Wanda;
+ nazwy ułusów i o.a.;
+ legenda;
+ drobne korekty wizualne;

Dokonałem też uporządkowania pliku SVG, rozdzielając większość
elementów na osobne warstwy, przez co mogę stosunkowo łatwo
przygotować wersję np. bez miast albo tylko ze stolicami etc. jakby
była komuś taka potrzeba.

DO ZRO:
+ rozdzielenie regionów i subregionów na osobne warstw

niedz., 17 maj 2020 o 14:31 Tow. Radziecki <ks.radetzky@...> napisał(a):

Z M I A N Y
+ Krakozja;
+ Kibuc Zejn Wanda;
+ nazwy ułusów i o.a.;
+ legenda;
+ drobne korekty wizualne;
Oj huj, nawet nie wiedziałem, że dotąd byliśmy tak zdezaktualizowani,
jeśli o kartografię chodzi. Wanda zapłać za tę ważną cegiełkę w dziele
budowy naszej socjalistycznej ojczyzny, towarzyszu. Jak każdy, nawet
najmłodszy yoyonauta wie, budowę mikronacji zaczyna się od narysowania
stolicy nad morzem w ramach bezkształtnego bloba określającego
perymetr nowopowstałego państwa wirtualnego. A zatem można (a może i
trzeba?) powiedzieć, że mapa nie jest pieprzem do gówna, nie jest
dodatkiem, ale FUN-DA-MENTEM mikro-państwowości.

Ament!

PS: ehhh, poszukam chyba tej mapki fizycznej w wektorku, tak jak
prosiliście, bo i tam coś pewnie zaktualizować trzeba

http://wandystan.eu/B51

Talerz

Daję 2 na 10 aby zmotywować do dalszych prac kartograficznych.

Alojzy Pupka

pon., 1 cze 2020 o 16:20 Talerz <porcelanowyksiaze@...> napisał(a):

Daję 2 na 10 aby zmotywować do dalszych prac kartograficznych.
Ale że co konkretnie nie bangla, waszym porcelanowym zdaniem?
Jeśli miałbym się bardzo czepiać mapy tow. Radzieckiego, to myślę że
nazwom regionów/ułusów/oa można było nadać bardziej czytelną
hierarchię i w ogóle poeksperymentować z ich językiem wizualnym, ale
też nie mam tu jakiejś konkretnej diagnozy i recepty.
A, no i linia brzegowa na wysokości Krystynogrodu robi coś dziwnego
(pewnie przesunęła się lekko warstwa).
Drobne potknięcia w generalnie bardzo solidnej robocie. Fajerwerki
może nie strzelają, regiony „dziesiątkowe” to nie są, ale 2/10? xD

http://wandystan.eu/B51

Talerz

On Mon, Jun 1, 2020 at 08:27 PM, Alojzy Pupka wrote:

może nie strzelają, regiony „dziesiątkowe” to nie są, ale 2/10? xD
To 2/10 to jest memicza ocena, tak naprawdę bardzo mi się podoba mapka i czekam kiedy major Radziecki zrobi mapę v-świata :D

Odpowiadając na post sprzed trzech miesięcy, super prezydent kurwo.

[...]
Kurde no, ja też. Widzę już, że w legendzie nie dodałem nazwy
subregionu. Generalnie zasada, że subregion jest minuskułą uważam za
słuszną, ale może jakieś rozróżnienie kolorystyczne dodać? Choć
wolałbym już nie wprowadzać więcej barw, mam wrażenie że ten szary
dobrze współpracuje z różnymi tłami. Może zmienić font? Mam słabość do
Pomocy Technicznej ale może czas wyjść poza strefę komfortu?

A, no i linia brzegowa na wysokości Krystynogrodu robi coś dziwnego
(pewnie przesunęła się lekko warstwa).
Nie wiem który punkt dokładnie macie na myśli, ale faktem jest że jest
tam trochę niepoprawnie - w jednym zbiega się graficznie granica
ułusu, subregionu i linia brzegowa a ponieważ robiłem to możliwie
łatwo i po prostu odcinałem kolejne ułusy subregiony od całości
terytorium to różne grubości obramowania miejscami nie są jedna na
drugiej a bardziej jedna obok drugiej, pogrubiając i zniekształcając
efekt końcowy. Próbowałem na szybko poprawić ale efekt był jeszcze
gorszy, więc na razie zostanie jak jest. Jak zrobicie tego wektora
którego obiecujecie to wtedy mogę przerobić całą warstwę właściwej
mapy od nowa, tym razem nieco dokładniej.

wt., 1 wrz 2020 o 02:36 Tow. Radziecki <ks.radetzky@...> napisał(a):

Czołem Pupka!
Czołem!

Odpowiadając na post sprzed trzech miesięcy, super prezydent kurwo.
No elo xD

[...]
Tego nawet nie zauważyłem, hehe. Zresztą legenda dobrze gdy jest w
ogóle, dobrze gdy jest kompletna i czytelna -- ale jej brak (bądź
niekompletność) nie powinien wpływać na zrozumiałość mapy.

[...]
Zostaw szary! Więcej kolorów nie zrobi większej czytelności, tylko
zupełny kociokwik!

Może zmienić font? Mam słabość do
Pomocy Technicznej ale może czas wyjść poza strefę komfortu?
Pomoc Techniczna fajna, nie najbardziej czytelna, ale daje radę.

Generalnie, co do tej hierarchii, to najbardziej w oczy rzuca się to,
że kolor OA jest ostry, wybijający się, co słusznie podkreśla ich
inny, specjalny status, ale też (imho) zaburza odbiór jako
równorzędnych z ułusami na poziomie hierarchii. Do tego chaos tworzy
też to, że część ułusów opisana jest na morzach, a część bezpośrednio
na nich samych. Zastanawiam się i może jakimś wyjściem byłoby opisanie
ułusów oraz OA czcionką tego samego rozmiaru, nadanie im koloru
korespondującego z kolorem terytorium na mapie (bardziej nasycony i
ciemniejszy dla kontrastu), a zaznaczenie statusu OA np. przez
podkreślenie ich nazw? Nie wiem, luźno rzucam pomysł.

A, no i linia brzegowa na wysokości Krystynogrodu robi coś dziwnego
(pewnie przesunęła się lekko warstwa).
Nie wiem który punkt dokładnie macie na myśli (...)
Dokładnie ten, o którym mówicie i właśnie o tę grubość linii brzegowej
mi chodziło. Jak się tego nie da łatwo poprawić, to trudno.

Jak zrobicie tego wektora
którego obiecujecie
Hehe. He. Hehe. Hehehe. Ja. Zrobię. Heh hehehe.

Ehhhhh.

http://wandystan.eu/B51