Topics

Najnowsze zmiany w Systemie Stron Wandejskich (nr 1/2020)

Polyna <polyna@...>

Cytat dnia:

“Swoją drogą, muszę wyrazić podziw dla wandejskiej myśli informatycznej. Te Wasze strony internetowe […] wyglądają świetnie.”
– Stanisław D., Dreamlandczyk

* ŁAMIONCA ZMIANA: Linki wewnętrzne w których nie podano żadnego identyfikatora przestrzeni (nawet pustego; np. [[Strona główna]]) odsyłają do strony o podanym tytule w tej samej przestrzeni, a nie w przestrzeni głównej (‘Main’).

Poprzednie zachowanie było reliktem SSW2, gdzie nie było osobnej przestrzeni głównej. Te strony, które teraz znajdują się pod prefiksem ‘Main::’ były stronami nie należącymi do żadnej przestrzeni, więc nie było innego sposobu na linkowanie do nich. Poza tym, linki prowadzące do stron w tej samej przestrzeni są o wiele razy częstsze niż linki do przestrzeni głównej: zmiana wymagała poprawy jedynie siedmiu (!) stron. Z tego też powodu takim linkom przynależna jest składnia prostsza, wymagająca wpisania mniejszej liczby znaków.

* Zaimplementowano linki typu interwiki, tworzone przez poprzedzenie tytułu strony identyfikatorem witryny zewnętrznej i znakiem ‘>’. Przykładowo, [[Micropedia>Andrzej Swarzewski]] linkuje do artykułu ‘Andrzej Swarzewski’ w Micropedii, zaś [[LDMW>53500|reakcyjne diuki]] – do postu #53500 na LDMW. Lista dostępnych identyfikatorów znajduje się pod następującym adresem:

https://wandystan.eu/w/interwiki

Inspiracją do zrobienia tego były plany kooperacji na froncie biblioteczno-encyklopedycznym w ramach tzw. Ligi Bluszczowej (ugh) <URL:http://spolecznosc.bialenia.org.pl/showthread.php?tid=1235&pid=10423#pid10423>. Ostatnie działania w bratnim Królestwie Dreamlandu <URL:https://forum.dreamland.net.pl/viewtopic.php?f=583&t=11205> sugerują, że będzie ona zmierzała raczej w kierunku decentralistycznym, więc uważam, że łatwe linkowanie pomiędzy bibliotekami/encyklopediami jest konieczne.

Liczę na to, że dzięki temu np. strona w Encyklopedii Wandejskiej o Dreamlandzie <URL:https://wandystan.eu/w/Encyklopedia::Dreamland>, zamiast posiadać dziesiątki czerwonych linków do artykułów, które raczej u nas szybko nie powstaną, będzie mogła linkować po prostu do encyklopedii dreamlandzkiej.

I oczywiście także w drugą stronę: encyklopedia dreamlandzka, zamiast duplikować tematy już zawarte w Encyklopedii Wandejskiej, będzie po prostu posiadała linki do stron Wandystanu. Dlatego też Komisariat Ludowy do spraw Informatycznych pracuje obecnie nad udostępnieniem ujednoliconej bazy prefiksów interwiki, z którą inne mikronacje będą mogły po prostu się synchronizować. Mam nadzieję, że z tego skorzystają.

* W związku z powyższym, identyfikatory przestrzeni mogą od teraz zawierać jedynie litery alfabetu łacińskiego (bez diakrytyków) oraz kropki. Ma to pewien powód techniczny, ale wytłumaczenie tego opublikuję innym razem.

* Linki do przestrzeni bez podanego tytułu strony oraz treści linku wyświetlają teraz tytuł przestrzeni (np. [[SAL::]] → ‘Sarmacka Armia Ludowa’), zamiast tekstu ‘Strona główna’.

* Poprawiono kilka bugów dotyczących linkowania:

– Jeżeli użyto w treści wewnętrznego linka znaków podkreślenia (‘_’) zamiast spacji, nie jest on pokazywany mylnie jako nieistniejąca strona.
– Linki wewnętrzne do stron zawierających w tytule znaki ‘<’, ‘>’ i ‘&’ działają obecnie poprawnie.

* Wprowadzono kilka zmian czysto technicznych nie mających zbytnio wpływu na użytkowanie systemu przez zwykłego użytkownika.

Czołem Polyna!

[...]
Wow. No to jest mega innowacyjne i zajebiste. Przyznam że sporo bym dał za
taką metodę jak bawiłem się w v-encyklopedie (łącznie że trzy czy cztery
nie licząc Wandejskiej) i zawsze potykałem się o problem uzupełniania
danych z i o innych krajach.

Czyli co, będzie v-interwiki? :P

--
PTR

Polyna <polyna@...>

W dniu 13.02.2020 o 10:48, Tow. Radziecki pisze:
Wow. No to jest mega innowacyjne i zajebiste.
Hm, innowacyjne to było to jakieś… 20 lat temu.

https://web.archive.org/web/20010824163908/http://www.usemod.com/cgi-bin/mb.pl?InterWiki

Zresztą poprzedni SSW także miał funkcjonalność pozwalającą na zaimplementowanie tego <URL:https://old.wandystan.eu/w/cfg::speciallinks.html>, tyle że wyróżniki musiałyby być tylko jednoliterowe, i używało to zupełnie innej składni (np. [[l!53500]] zamiast [[LDMW>53500]]).

Czyli co, będzie v-interwiki? :P
Liczę na to, że tak. Wszystko zależy od tego, czy inne mikronacje będą chciały z tego co robię skorzystać.

czw., 13 lut 2020 o 01:13 Polyna <polyna@...> napisał(a):

“Swoją drogą, muszę wyrazić podziw dla wandejskiej myśli informatycznej.
Te Wasze strony internetowe […] wyglądają świetnie.”
– Stanisław D., Dreamlandczyk
Zabawne, że jako przykład wymienił stronę konklawe, która akurat jest
totalnie na kolanie robioną zaślepką z minimum funkcjonalności, a do
tego teraz widzę że coś zjebałem chyba z kolorami, bo widać ostre
przejście między gradientem, a tłem, heh.

[...]
Praktyczne. Wkurwiało mnie to, jak było wcześniej!

* Zaimplementowano linki typu interwiki
!!!
Widziałem że coś takiego towarzyszka kroi, bo podglądam ostatnie
zmiany, ale nie wiedziałem do końca jak to będzie działać. Jestem pod
wrażeniem i mam nadzieję, że ktoś puści jakiś kolejny czyn społeczny
encyklopedyjny albo biblioteczny, bo bym chętnie coś porobił, a bez
takiego motywatora mi ciężko!

[...]
No i zajebiście, jak dla mnie taki wariant (federacyjna sieć wiedzy)
brzmi jak coś z rękami i nogami, a jakieś centralizacje, tworzenie
ponadnarodowych instytucji paranaukowych – to by była stołkoza i nic
by z tego nie wynikło.

[...]
👏 CZYN 👏 SPO 👏 ŁECZ 👏 NY 👏
(niech ktoś)

I oczywiście także w drugą stronę: (...) Mam nadzieję, że z tego skorzystają.
Oby, oby. Świecki Mirthu, jak wyobrażam sobie realnie interlinkująca
sieć wiedzy mikronacyjnej, to autentycznie my pee-pee hard.

(...) Ma to pewien powód techniczny, ale wytłumaczenie tego opublikuję
innym razem.
Będziemy czekać!