Topics

Niech zabłyśnie tysiąc imion!

Polyna

Właśnie uzupełniłam Wielką Księgę Imion o wszystkie imiona radzieckie z listy na rosyjskiej Wikipedii:

https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D0%BF%D0%B8%D1%81%D0%BE%D0%BA_%D0%B8%D0%BC%D1%91%D0%BD_%D1%81%D0%BE%D0%B2%D0%B5%D1%82%D1%81%D0%BA%D0%BE%D0%B3%D0%BE_%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B8%D1%81%D1%85%D0%BE%D0%B6%D0%B4%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D1%8F

Do transkrypcji użyłam w większości standardowych zasad z kilkoma wyjątkami żeby brzmiały lepiej po polsku bądź żeby były bliższe polskim słowom. Transkrypcja dotychczas znajdujących się na liście imion została także poprawiona, choć tam gdzie mogłam nie zwrócić na to uwagi mogły się znaleźć dublety transkrypcyjne.

W kilku przypadkach takich jak Wiosna czy Młot zamiast transkrypcji użyłam bezpośrednich tłumaczeń, tam gdzie imiona pochodziły od rzeczowników pospolitych o podobnym brzmieniu do odpowiedników polskich.

Po policzeniu, okazało się że po zmianach ilość imion wandejskich i rewolucyjnych w spisie wynosi 1370, o 564 więcej niż wcześniej.

https://wandystan.eu/w/Imiona::Powszechny_spis_imion

Helmut Herakliusz van der Pohl

On Thu, Apr 18, 2019 at 10:21 PM, Polyna wrote:

Po policzeniu, okazało się że po zmianach ilość imion wandejskich i
rewolucyjnych w spisie wynosi 1370, o 564 więcej niż wcześniej.
Biełomorkanał, Bundesrepublika oraz Ułanwagonzawod zajmują szczególne miejsce w moim serduszku.

Polyna

W dniu 18.04.2019 o 23:54, Helmut Pohl via Groups.Io pisze:
[...]

Te akurat nie są autentycznie radzieckie.

(oando, ‘autentycznie radzieckie’, jak to brzmi)

A Bundesrepublika w ogóle to jakieś skrzywienie kapitalistyczno-adenauerystowskie. Szkaluję. Acz nie będę usuwać, tow. Pupka jako naczelny autorytet moralny jest za podejściem inkluzjonistycznym, a ja nie będę jego autorytetu podważać.

Ja jestem partialna do Ninel i Elektroleniny, i nawet przyjęłabym któreś jako drugie imię w Wandystanie, ale pierwsze ma już tow. Pupka i nie chcę z niego zżynać, a Polyna Elektrolenina źle brzmi.

Po policzeniu, okazało się że po zmianach ilość imion wandejskich i
rewolucyjnych w spisie wynosi 1370, o 564 więcej niż wcześniej.
Kawał roboty, szanuję w chuj! Zwłaszcza że Wielka Xięga Imion to w
ogóle super sprawa, więc powiększanie jej zasługuje zawsze na
docenienie.

Biełomorkanał, Bundesrepublika oraz Ułanwagonzawod zajmują szczególne miejsce w moim serduszku.
FAAAAA INA
FAAAINA
FAJNA FAINA
FAI NA NA

Ja jestem partialna do Ninel i Elektroleniny, i nawet przyjęłabym któreś
jako drugie imię w Wandystanie, ale pierwsze ma już tow. Pupka i nie
chcę z niego zżynać, a Polyna Elektrolenina źle brzmi.
Ależ proszę sobie brać „Ninel”, towarzyszko! Kto powiedział, że imiona
nie mogą się dublować? Zwłaszcza tak słuszne imiona!

Te akurat nie są autentycznie radzieckie.

(oando, ‘autentycznie radzieckie’, jak to brzmi)
No właśnie trochę głupio brzmi. Jesteśmy w Wandystanie, imiona
radzieckie są jak najbardziej na miejscu i jako SMUTNA KOPIPASTA i
jako inspiracja po prostu, ale nie są ani o złamanego kima bardziej
*autentyczne* niż nasze rodzime imiona anhalckie,
sodomsko-gomorejskie, czy choćby po prostu wandejskie.

[...]
Inkluzjonizm to jedno, a dwa że ładnie brzmi ^_^
Skojarzenia lepiej odłożyć na półkę, gdy przeszkadzają wartościom estetycznym!

Kto powiedział, że imiona nie mogą się dublować?
Ja.

Znaczy się nie tyle nie mogą się dublować, co nie chcę być postrzegana jako ktoś kto kopiuje takie rzeczy po innych. Tym bardziej że jestem zupełnie nieoryginalna we wszystkim co robię, rekreatywna nie kreatywna.

No właśnie trochę głupio brzmi. Jesteśmy w Wandystanie, imiona
radzieckie są jak najbardziej na miejscu i jako SMUTNA KOPIPASTA
Zrobiłam kawałek smutnej roboty w takim razie.

jako inspiracja po prostu, ale nie są ani o złamanego kima bardziej
*autentyczne* niż nasze rodzime imiona anhalckie,
sodomsko-gomorejskie, czy choćby po prostu wandejskie.
No tak, tylko że wątek jest o imionach radzieckich które SMUTNOZKOPIPASTOWAŁAM, a nie o naszych oryginalnych kreacjach (do not steal) wandejskich. Nie chcę po prostu żeby tow. Pohl myślał że faktycznie w CCCP można było spotkać osoby o imieniu Ułanwagonzawod czy Biełomorkanał.
Skojarzenia lepiej odłożyć na półkę, gdy przeszkadzają wartościom estetycznym!
Ja jednak mam takie podejście że forma nie powinna przeważać nad treścią. Dlatego też np. unikałam dodawania do WKI imion kojarzących się z tendencjami anarchistycznymi, bo nie jesteśmy bandą jebanych Machnowców.

On Fri, Apr 19, 2019 at 02:34 AM, Polyna wrote:

[...]
Niech się towarzyszka nie frasuje, tow. Pohlowi zawsze najlepiej smakowały Biełomorkanały, aż do pamiętnego Zapadu '89, kiedy w ramach "integracji międzynarodowej" doszło do wymiany barterowej między nami, a tankistami z Gellońskiego Hufca Maszynowego. Potem wszyscyśmy jarali czerwone Luki Strajk, po trzy na raz, żeby coś poczuć. No i warto tutaj wspomnieć, że zazdrościliśmy Gellończykom sprzętu - nowiutkie T-69 "Perunara" - prosto z fabryki w Ułanie i to aż 3 na kompanię! Z czego dwa w konserwacji.

Ja jednak mam takie podejście że forma nie powinna przeważać nad
treścią. Dlatego też np. unikałam dodawania do WKI imion kojarzących się

z tendencjami anarchistycznymi, bo nie jesteśmy bandą jebanych Machnowców.
W pełni się z towarzyszką zgadzam.

Polyna

W dniu 18.04.2019 o 21:21, Polyna pisze:
Właśnie uzupełniłam Wielką Księgę Imion o wszystkie imiona radzieckie z listy na rosyjskiej Wikipedii
Dodałam do spisu właśnie kilka z trudem znalezionych hodżystowskich imion albańskich, w tym _evergreen_ imię Marenglen.

Jakby ktoś znał jakąś ich szerszą listę, niech prześle mi linka.

niedz., 21 kwi 2019 o 15:41 Polyna <polyna@...> napisał(a):

Dodałam do spisu właśnie kilka z trudem znalezionych hodżystowskich
imion albańskich, w tym _evergreen_ imię Marenglen.
Przegapiłem. Piękne, piękne!