Topics

Pomysł na nazwy świąt

Tow. Radziecki

Niejako w nawiązaniu do poprzedniego posta (wziąłem się za
uzupełnianie wspomnianej strony kalendarza) naszło mnie zagadnienie
świąt niepodległości. Zazwyczaj do tej pory mówiliśmy potocznie Święto
Niepodległości, a na pozostałe - II i III Niepodległość. Te kolejne
zresztą nie były nigdy specjalnie obchodzone (na LDMW znalazłem chyba
tylko info o spóźnionych obchodach pierwszej rocznicy II
Niepodległości)

Moja propozycja: podnieśmy status również tych dwóch świąt do
podobnego poziomu jak główne Święto Niepodległości. Dla rozróżnienia
można by oficjalnie nadać im osobne, unikalne nazwy - moja osobista
propozycja to aby 14 czerwca nosił nazwę Święta Wyzwolenia, a 3 maja -
Święta Oswobodzenia, ale jakoś bardzo nie jestem przywiązany...
również dobrze może być Święto Niepodległości 2: Electric bogaloo,
choć to trochę zajechany żarcik...

I zupełnie na marginesie - pamiętam, że była kiedyś (nie jedna, chyba
nawet dwie? albo aktualizowana) strona Jublowa, stworzona w 2015 na
jedenastolecie, a teraz nie ma jej ani wśród tych na SSW ani w żadnym
archiwum... tow. Polyno, jakieś sugestie gdzie szukać?

pt., 20 lis 2020 o 00:54 Tow. Radziecki <ks.radetzky@gmail.com> napisał(a):

Moja propozycja: podnieśmy status również tych dwóch świąt do
podobnego poziomu jak główne Święto Niepodległości.
Czyli do statusu: formalnie święto, ale w praktyce nikt nie pamięta,
żeby je choćby wspomnieć, jak akurat nadejdzie???
He, he.
He.

[...]
Dla mnie spoko w dowolnej formie, można uchwalać status święta,
nadawać nazwę, wpisywać w kalendarze – ale wciąż pozostaje problem jak
wyżej. Żeby święto było świętem, to trzeba je obchodzić. Może nie mieć
nawet żadnego statusu formalnego, jeśli tylko w ogóle będzie
obchodzone. A żeby było obchodzone, to komuś musi się chcieć i musi
pamiętać i coś zorganizować. Na pamięć są metody, można choćby ogarnąć
jakąś przypominajkę automatyczną na tydzień przed świętem, na
przykład, ale na ogólną inercję trudniej znaleźć lek.

[...]
To już chyba Polynka odpisała na jabb-cord-irc-gramie?

http://wandystan.eu/B51