Topics

Zrzeczenie się obywatelstwa

Jezus Ipanienko

Illianowiczowsk, 7/31/2018

Ja, niżej podpisany, oświadczam, że z chwilą podpisania niniejszego listu zrzekam się obywatelstwa wandejskiego.

/-/ Jezus Ipanienko

Alojzy Pupka

wt., 31 lip 2018 o 08:01 Jezus Ipanienko <ekskomunik@...> napisał(a):

Ja, niżej podpisany, oświadczam, że z chwilą podpisania niniejszego listu zrzekam się obywatelstwa wandejskiego.
Coooo? Ale dlaczego?

Jezus Ipanienko

Postanowiłem tułać się z płomieniem Rewolucji po wszelkich zakątkach mirkoświata i nie obciążać przez to wandejskiego systemu wyborczego.

Helmut Walterycz

W dniu 31.07.2018 o 15:13, Jezus Ipanienko pisze:
Postanowiłem tułać się z płomieniem Rewolucji po wszelkich zakątkach mirkoświata i nie obciążać przez to wandejskiego systemu wyborczego.
Na takie sytuacje wydaje się paszport :/

(-)
fan LKW

Paulina Laura Emilia

W dniu 31.07.2018 o 22:51, Helmut Walterycz pisze:
fan LKW
Lastkraftwagenów?

Postanowiłem tułać się z płomieniem Rewolucji po wszelkich zakątkach mirkoświata i nie obciążać przez to wandejskiego systemu wyborczego.
Na takie sytuacje wydaje się paszport :/
+1
System wyborczy po pierwsze nie chce od was nic ponad okazyjne
głosowanie – które jak dobrze wiemy, u nas raczej NAPRAWDĘ jest
okazyjne, a po drugie tak naprawdę wcale nie krwawi nawet gdy ten
obowiązek nie zostanie dopełniony.

No ale jak tam chcecie. Jakbyście nie zmienili zdania, to po prostu
będziemy tęsknić :<

(czy ja powinnam teraz coś zrobić czy nie?)

W dniu 1 sierpnia 2018 00:14 użytkownik Alojzy Pupka
<@alojzypupka> napisał:

[...]

czw., 2 sie 2018 o 16:01 Ola Kaarina Isadora Hughson
<f.helyanvy@...> napisał(a):

(czy ja powinnam teraz coś zrobić czy nie?)
Owszem, Towarzyszko! Wydać postanowienie o odebraniu obywatelstwa:
https://wandystan.eu/w/Prawo::Postanowienia_Cenzora

Ewentualnie spróbować namówić tow. Ipanienkę do zmiany decyzji ;(

Owszem, Towarzyszko! Wydać postanowienie o odebraniu obywatelstwa:
https://wandystan.eu/w/Prawo::Postanowienia_Cenzora
Heh, zauważyłam właśnie że chyba jako jedyna w takich przypadkach nie ‘odbierałam’ obywatelstwa tylko ‘stwierdzałam utratę’. Jak dla mnie to drugie ma tutaj największy sens.

pt., 3 sie 2018 o 18:12 Paulina Laura Emilia <vilene@...> napisał(a):

Heh, zauważyłam właśnie że chyba jako jedyna w takich przypadkach nie
‘odbierałam’ obywatelstwa tylko ‘stwierdzałam utratę’. Jak dla mnie to
drugie ma tutaj największy sens.
Może i *sens* ma większy, ale:

art. 3.
Obywatelstwo wandejskie Cenzor może odebrać w przypadku trwałego
zaprzestania aktywności bądź zadeklarowania trwałego opuszczenia
terytorium Mandragoratu Wandystanu. (...)
via: Ustawa Churału Ludowego nr 10 o obywatelstwie wandejskim

Sama deklaracja nie skutkuje automagicznie utratą, cenzor jedyny ma
prawo obywatelstwa nadawać i odbierać; nawet jeśli odebranie zaordynuje
Trybunał Ludowy, to wykonuje Cenzor.

[...]
No nie wiem, „zadeklarowanie trwałego opuszczenia terytorium” to dla mnie co innego niż „zrzeczenie się obywatelstwa”. I.e. ten przepis jest po to żeby można było legalnie zabrać obywatelstwo komuś kto strzelił focha i zadeklarował że się więcej w Wandystanie nie pojawi, ale formalnie obywatelstwa się nie zrzekł.